2009. november 29., vasárnap

Reklámok a közösségi oldalakon - alapok


Mi a
közösségi média?
Röviden: kommunikációs felület, gyakorlatilag minden, ami web 2.0 (a blogok és a mikroblogok, ahogyan a közösségi oldalak, vagy a videó- és képmegosztó oldalak), tehát olyan médiafelületekről van szó, amelyek a közösségi interakciókra épülnek, és ezzel lehetővé teszik azt, hogy az információ ne csak egyetlen csatornán a közösség felé, hanem a közösség tagjai közt, a köztük kialakuló kapcsolatokra épülve áramoljon.

Egy amerikai felmérés szerint, a megkérdezettek fele szerint ezzel sokkal egyszerűbb a kapcsolatok ápolása, és nagyjából a megkérdezettek egynegyede gondolta úgy, hogy gyakorlatilag nincs különbség az offnline és online kapcsolatok közt.
Úgy tűnik, népszerűbb a hagyományos online közegnél, új előnyökkel szolgál:  a kutatásban résztvevők közel fele állította, hogy új ismeretségekre tett szert, a megkérdezettek harmada szerint a közösségi média használata során úgy érezték, hogy végre azt tehetik, amit akarnak (pl. sokkal több emberhez egyszerűbben eljuttathatják a véleményüket, és ezzel másoktól ötleteket és segítséget kaphatnak). Csupán 20%-uk vallotta, hogy tenne lépéseket a nagyobb márkák visszaszorítása érdekében.


A közösségi oldalakon megjelenő reklámok fő típusai
Az alábbi cikk a közösségi oldalakon megjelenő reklámok 4 fő típusát (közösségi hirdetések; oldalak, csoportok, klubok; alkalmazások és az egyéb megoldásokat) mutatja be hazai viszonylatban (IWIW, myVIP, Hotdog), a site-ok üzemeltetőinek véleménye alapján. Már nálunk is megjelentek a hirdetések, és a közeljövőben is egyre többel találkozhatunk. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem csak a profiladatok felhasználása, hanem a kapcsolati hálónk kiaknázása, tehát ismerőseink révén is egyre több hirdetéssel fogunk találkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése